Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти

 

Схвалено:

Протокол засідання

педагогічної ради 

Тульчинської ЗШ І-ІІІ ступенів №2

від 20.01.2020 р. №1

Затверджено:

директор школи

_____________М.А.Плотицький

Наказ №14 від 20.01.2020 р.

ПОЛОЖЕННЯ

про внутрішню систему забезпечення якості освіти

Тульчинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2

 Тульчинської міської  ради Вінницької  області 

 

 І. ВСТУП

          Однією з головних засад державної політики у сфері освіти та принципом освітньої діяльності визначено забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності (стаття 6 Закону України «Про освіту»).

Системне врегулювання зазначених питань у закладі загальної середньої освіти забезпечить внутрішня система забезпечення якості освіти.

Складовими системи забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності є:

- якість результату (підготовки випускників);

- якість цілезабезпечення (освітніх стандартів і програм);

- якість матріально-технічного та дидактико-методичного забезпечення;

- якість організації та реалізації освітніх технологій;

- якість кадрового потенціалу;

- якість змісту освіти (освітніх програм);

- якість управління.

Система внутрішнього забезпечення якості в закладі загальної середньої освіти передбачає розробку внутрішніх стандартів (вимог до визначення якісних результатів) із зазначених вище складових.

Зміст внутрішньої системи забезпечення якості освіти розробляється відповідно до частини третьої статті 41 пункт 3 Закону України «Про освіту».

При розбудові системи внутрішнього забезпечення якості необхідним є забезпечення цілісності, логічності, послідовності та взаємозв’язку в стратегії та подальшої практичної реалізації її змісту шляхом розробки, обговорення та затвердження відповідного Положення.

ІІ. ЗМІСТ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

Стратегія  забезпечення якості освіти.

У Тульчинській ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 Тульчинської міської   ради Вінницької області чітко визначено перспективу розвитку та стратегію діяльності щодо забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності.

При формуванні політики  Тульчинської  ЗШ І-ІІІ ступенів№ 2 Тульчинської міської   ради Вінницької  області враховані принципи:

- відповідності Державним стандартам загальної середньої освіти;

- відповідальності за забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

- системності в управлінні якістю на всіх стадіях освітнього процесу;

- здійснення обгрунтованого моніторингу якості;

- готовності суб’єктів освітньої діяльності до ефективних змін;

- відкритості інформації на всіх етапах забезпечення якості та прозорості процедур системи забезпечення якості освітньої діяльності.

Стратегія  та процедури забезпечення якості освіти передбачають здійснення таких процедур і заходів:

− удосконалення планування освітньої діяльності;

− підвищення якості знань здобувачів освіти;

− посилення кадрового потенціалу закладу освіти та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

− забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу та підтримки здобувачів освіти;

− розвиток інформаційних систем з метою підвищення ефективності управління освітнім процесом;

− забезпечення публічності інформації про діяльність закладу;

− створення системи запобігання та виявлення академічної недоброчесності в діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти.

Основними напрямками політики із забезпечення якості освітньої діяльності в закладі освіти є:

- якість освіти;

- рівень професійної компетентності педагогічних працівників і забезпечення їх вмотивованості до підвищення якості освітньої діяльності;

- якість реалізації освітніх програм, вдосконалення змісту, форм та методів освітньої діяльності та підвищення рівня об’єктивності оцінювання.

Механізм функціонування системи забезпечення якості освіти Тульчинської  ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 Тульчинської міської   ради Вінницької області включає послідовну підготовку та практичну реалізацію наступних етапів управління:

– планування (аналіз сучасного стану освітньої діяльності та освітнього процесу; визначення сильних сторін і проблем у розвитку; визначення пріоритетних цілей та розробка планів їх реалізації);

– організацію (переформатування/створення організаційної структури для досягнення поставлених цілей; визначення, розподіл та розмежування повноважень із метою координування та взаємодії у процесі виконання завдань);

– контроль (розробка процедур вимірювання та зіставлення отриманих результатів зі стандартами);

– коригування (визначення та реалізація необхідних дій та заходів, націлених на стимулювання процесу досягнення максимальної відповідності стандартам).

Система контролю якості освітнього процесу в закладі включає:

        • Самооцінка ефективності діяльності із забезпечення якості;

       • Контроль якості результатів навчання та об’єктивності оцінювання;

       • Контроль якості реалізації навчальних (освітніх) програм.

Критеріями ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти є:

1.       Досягнення здобувачів освіти, показники результатів їх навчання.

       2. Відповідність показників успішності здобувачів освіти результатам їх навчання на кожному рівні повної загальної середньої освіти під час державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання.

      3. Якісний склад та ефективність роботи педагогічних працівників.

      4. Показник наявності освітніх, методичних і матеріально-технічних ресурсів для забезпечення якісного освітнього процесу.

ІІІ. СИСТЕМА ТА МЕХАНІЗМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ.

    Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

·         посилання на джерела інформації в разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

·         дотримання норм законодавства про авторське право й суміжні права;

·         надання достовірної інформації про методики й результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну діяльність;

·         контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

·         об’єктивне оцінювання результатів навчання.

Порушенням академічної доброчесності в Тульчинській ЗШ І-ІІІ ступенів № 2  Тульчинської міської   ради Вінницької області  для педагогічних працівників та здобувачів освіти  вважається:

1.       академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

2.       фабрикація - вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі;

3.       списування - виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

4.       обман - надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої діяльності чи організації освітнього процесу;

5.       хабарництво - надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

6.       відмова своєчасно надавати інформацію (усно або письмово) про методики, технології, прийоми, методи викладання, стан виконання програми, рівень сформованості компетентностей здобувачами освіти;

7.       необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти, несвоєчасні записи в класних журналах результатів оцінювання;

8.       невиконання обов’язків педагогічного працівника, передбачених статтею 54 Закону України «Про освіту».

9.       Заходи спрямовані на дотримання академічної доброчесності, включають:

10.    ознайомлення педагогічних працівників, здобувачів освіти з вимогами щодо належного оформлення посилань на використані джерела інформації;

11.    ознайомлення педагогічних працівників, здобувачів освіти з документами, що унормовують дотримання академічної доброчесності та встановлюють відповідальність за її порушення;

12.    проведення методичних заходів, що забезпечують формування загальних компетентностей з дотриманням правових та етичних норм і принципів, коректного менеджменту інформації при роботі з інформаційними ресурсами й об’єктами інтелектуальної власності;

13.    включення до планів виховної роботи класних колективів заходів із формування у здобувачів освіти етичних норм, що унеможливлюють порушення академічної доброчесності;

            Виявлення порушень академічної доброчесності в Тульчинській ЗШ І-ІІІ ступенів № 2  Тульчинської міської   ради Вінницької області здійснюється наступним чином.

      Особа, яка виявила порушення академічної доброчесності педагогічним працівником, здобувачем освіти має право звернутися до директора закладу освіти з письмовою заявою. Заява щодо зазначеного порушення розглядається на засіданні педагогічної ради, яка ухвалює рішення про притягнення до академічної відповідальності (за погодження з органом самоврядування здобувачів освіти), а саме:

      ● відмова у присвоєнні кваліфікаційної категорії;

  • позбавлення присвоєної кваліфікаційної категорії;
  • відмова у присвоєнні педагогічного звання;
  • позбавлення присвоєного педагогічного звання;
  • позбавлення права брати участь у роботі визначених законом органів чи займати визначені законом посади.

     Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

·         самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного й підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);

·         посилання на джерела інформації в разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

·         дотримання норм законодавства про авторське право й суміжні права;

·         надання достовірної інформації про результати власної навчальної діяльності та джерела інформації;

·         самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання;

·         постійна підготовка до уроків, домашніх завдань;

·         самостійне подання щоденника для виставлення педагогом одержаних балів;

·         надання достовірної інформації про власні результати навчання батькам  (особам, які їх замінюють).

     За порушення академічної доброчесності здобувачі освіти можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:

·         повторне проходження оцінювання  протягом тижня (контрольна, практична, лабораторна роботи, тест, залік тощо);

·         повторне проходження відповідного освітнього компонента освітньої програми.

·         повідомлення батькам /особам, які їх замінюють (усно, письмово, телефоном);

·         доведення інформації про академічну недоброчесність здобувачів освіти до ради закладу освіти, загальних зборів тощо.

Система забезпечення академічної доброчесності функціонує відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту».

     IV. ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

(оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти)

Критерії, правила і процедури оцінювання учнів у ЗЗСО визначаються на основі положень відповідних наказів МОН України щодо оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти (можливі інші критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти, що визначаються документами ЗЗСО та не суперечать чинному законодавству).

   Оцінювання результатів навчання та особистих досягнень учнів у першому класі має формувальний характер, здійснюється вербально, на суб’єкт-суб’єктних засадах, що передбачає активне залучення учнів до самоконтролю і самооцінювання (відповідно до наказу МОН України від 20 серпня 2018 року   924 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу в Новій українській школі»).

  Навчальні досягнення учнів других класів підлягають формувальному й підсумковому (тематичному й завершальному) оцінюванню. Оцінювання результатів навчання учнів других класів здійснюється вербально (відповідно до наказу МОН України від 27 серпня 2019 року № 1154 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу»). В кінці кожного місяця пароводиться  діагностична робота  вивченої теми з української мови, математики, предмета я досліджую світ.

    Оцінювання навчальних досягнень учнів 3-4 класів здійснюється вербально (відповідно до наказу МОН України від 21 серпня 2013 року  № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»):

·         із предметів інваріантної складової: «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво», інтегрованого курсу «Мистецтво», «Основи здоров’я», «Фізична культура», «Я у світі» та «Трудове навчання»;

·         з усіх предметів варіативної складової.

Оцінювання навчальних досягнень учнів 3-4-х класів  здійснюється за 12-бальною шкалою:

·         із предметів інваріантної складової освітніх галузей: «Мови і літератури (мовний і літературний компоненти)», «Математика», «Природознавство», « Англійська мова».

  Тематична оцінка виставляється на підставі результатів опанування учнями матеріалу теми

впродовж її вивчення з урахуванням поточних оцінок, різних видів навчальних робіт( практичних, лабораторних, самостійних, творчих, конрольних) та навчальної активності школярів з урахуванням динаміки рівня навальних досягнень учнів.

Підсумкове оцінювання:  за семестр проводиться на підставі тематичних , за рік на підставі

 семестрових,  з урахування динаміки рівня навальних досягнень учнів.

    Оцінювання навчальних досягнень учнів основної і старшої  школи здійснюється за 12-бальною шкалою (відповідно до наказу МОН України від 21 серпня 2013 року  № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти»).

       Відповідно до ступеня оволодіння знаннями та способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень учнів: початковий, середній, достатній, високий.

Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів: усної (індивідуальне, групове, фронтальне опитування), письмової (самостійна робота, контрольна робота).

     Оцінювання навчальних досягнень учнів старшої школи здійснюється за 12-бальною системою (шкалою); його результати позначаються цифрами від 1 до 12 (відповідно до наказу МОН України від 13 квітня 2011 року № 329 «Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти»).

  Обов’язковому оцінюванню підлягають навчальні досягнення учнів із предметів інваріантної складової навчального плану закладу.

    Основними видами оцінювання здобувачів освіти є поточне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне), державна підсумкова атестація.

   У Тульчинській ЗШ І-ІІІ ступенів№ 2  Тульчинської міської   ради Вінницької області використовується поточний контроль шляхом виконання різних видів завдань, передбачених навчальною програмою, у тому числі для самостійної та індивідуальної роботи здобувачів освіти протягом семестру. Поточний контроль здійснюється під час проведення практичних та лабораторних занять, а також за результатами перевірки контрольних, самостійних робіт, індивідуальних завдань тощо.

            Форми проведення видів контролю, їх кількість визначається робочою програмою.

Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні повної загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання.

  Державна підсумкова атестація осіб, які здобувають загальну середню освіту в ЗЗСО, відбувається відповідно до наказу МОН України від 07 грудня 2018 року № 1369 «Про затвердження Порядку проведення державної підсумкової атестації» (Із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки України  від 18 лютого 2019 року № 221).

  Поточне  оцінювання здійснюється  у відповідності до критеріїв, затверджених Міністерством освіти і науки України.

   При виконанні обов’язкового виду роботи вчитель може мати власні розроблені критерії, які ґрунтуються на критеріях, затверджених МОН, а також враховують особливості вивчення теми, компетентнісний підхід до викладання предмету  ( курсу), організаційну форму проведення заняття.

    Учні мають бути вчасно проінформовані про розроблені вчителем критерії оцінювання.

   Розроблені критерії вчителем не потребують затвердження керівництвом заклду освіти.

  Для перевірки навчальних досягнень учнів використовуються різні форми контролю: усне опитування, самостійна письмова робота, тестування, практична робота, лабораторна робота, контрольна робота,підсумкова письмова робота з даної теми або декількох тем, проектні роботи та ін.

  Учитель оцінює не лише результати роботи, але й процес навчання, індивідуальний поступ кожного учня; звертає увагу на рівень аргументації та уміння учнів висловлювати свою думку, застосовувати знаня в реальних життєвих ситуаціях.

  Тематичне оцінювання враховує всі види навчальної діяльності, що підлягають оцінюваню протягом вивчення теми ( враховуються особливості кожного предмету).

   Оцінка за тему виставляється наближена до середнього  арифметичного всіх поточних оцінок, з врахуванням важливості оцінки за контрольну роботу, узагальнюючу письмову роботу з теми, проектну роботу.  

  Семестрове оцінювання здійснюється на основі тематичного оцінювання. Оцінка за семестр виставляється наближено до середнього арифметичного всіх тематичних оцінок, з урахуванням складності та значущості  окремих тем,  для формування предметних компетентностей.

  Наприклад:     1т.    2т.   3т.    І с.                            Розрахунок

                          7      8     9      8                              т = ( 7 +8+9) : 3 = 8

                          7      6     9      7                              т = ( 7+6+9): 3 = 7,3

                          7      7     9     7 або 8                     т = ( 7+7+9) : 3 ≈ 7,6

 враховується значеня тем та індивідуальний поступ, старанність учня.

     У разі неастестації учня з поважних причин ( хвороба, зміна місця прожи вання…), семестрова оцінка виставляється наближено до середнього арифметичного оцінок, які має учень за теми. Якщо учень  неатестований з теми без поважних причин , при  розрахунку семестрової,оцінка за дану тему вважається 0.

 Наприклад:        1т.                2т.              3т.       ІІ с.                Розрахунок

                             н/а                7                  8          8                     т=  = 7,5

                          поважна  причина   

                                    н/а                 5                  6         4                  т= (0+5+6): 3 = 3,7

                         відсутня поважна

                             причина

  Учень має право на скориговану оцінку з будь-якого предмету за І або ІІ семестри. Скоригована оцінка є оцінкою за семестр, якщо вона більша за семестрову.  В іншому випадку семестрова оцінка залишається без зміни.

     Річне оцінюваня  здійснюється на основі оцінок за семестри. Оцінка за рік виставляється наближено до середнього арифметично семестрових оцінок з урахуванням динаміки навчальних досягнень учнів.

Наприклад :     І с.        ІІс.          Річна                 

                           7           8                8                       т= ( 7+8):2 = 7,5 динаміка позитивна

                                  8           7                7                       т= (8+7):2 =7,5 динаміка негативна

                                  8          10               9                       т= (8+10) :2= 9

                         10           8               9                        т= ( 10+8) :2 = 9

   Якщзо учень корегував оцінки за І с,  за ІІ с. та річна,  оцінка виставляється на основі скоригованих оцінок. Корегування річної оцінки не проводиться.

      Особливості оцінювання окремих  предметів.

     Українська мова

       Тематичні оцінки виставляються на загальних підставах з врахуванням оцінок за зошити.

       Семестрові оцінки виставляються на основі тематичних та результатів певного виду діяльності: говоріння ( усний переказ, діалог, усний твір, читання вголос).

  За І семестр: тематичні, усний переказ, діалог.

  За ІІ семетр: тематичні, усний твір, читання вголос.

  Оцінки за семестр виставляються наближено до середнього арифметичного.

Річна оцінка виставляється на загальних підставах.

    У 10-11-х класах ( рівень стандарту) у ІІ семестрі до тематичних додається оцінка за усний твір і знаходиться середнеарифметичне оцінок.

    Українська література

    Тематичну оцінку виставляють з врахуванням всіх видів діяльності, що підлягають оцінюванню з врахуванням оцінки за зошит та оцінки за вивчення поезії чи прози напам’ять ( «напам’ять»). Семестрову і річні оцінки виставляють на загальних підставах.

    Іноземна мова ( англійська мова)

    Зміст навчання іноземної мови охоплює такі види мовленнєвої діяльності: рецептивні, продуктивні та інтеракційні. Для участі в них необхідні такі уміння: сприймання на слух, говоріння, читання та письмо. Учні з самого початку навчання повинні знати, яких результатів від них очікують.

  Поточне, тематичне оцінювання учнів проводять на загальних підставах.

  Під час виставлення тематичної оцінки результат перевірки зошитів не враховується.

  Оцінка за семестр виставляється на основі тематичних та оцінок з чотирьох видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, письмо. На чотирьох останніх уроках семетру проводяться контрольні роботи,  про що робиться запис у класному журналі « Контроль аудіювання», « Контроль говоріння», « Контроль читання», « Контроль письма». За семестр виставляють оцінку наближену до середнього арифметичного, врахувавши важливості оцінки за « Контроль говоріння».

Річна оцінка виставляється на загальних підставах.

Зарубіжна література

    Поточне оцінюваня проводять на загальних підставах. Тематичне оцінювання здійснюють за результатами поточного оцінювання, враховуючи всі види навчальної діяльності ( розвиток мовлення, виразне читання, зошит, напамять тощо).

    У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків розвитку мовлення: одного уроку усного розвитку мовлення, а другого – письмового.

    Тематичне, семестрове та річне оцінювання виставляється на основі даних рекомендацій.

  Історія України і всесвітня історія. Правознавство. Громадянська освіта.

   Поточне, тематичне, семестрове і річне оцінювання виставляється на основі даних рекомендацій.

  Математика. Алгебра. Геометрія.

   Поточне, тематичне семестрове і річне оцінювання проводиться на основі даних рекомендацій. Однак, оцінка за зошит не враховується при виставленні оцінки за тему.

  Типовими  навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеню ( рівень стандарт) передбачається оцінювання учнів з математики.    

   Семестрова оцінка з математики виставляється як середнє арифметичне,  семестрових оцінок з алгебри і початків аналізу та геометрії.

Наприклад:        Алгебра          Геометрія     Математика                 Розрахунок

                                І с.                    І с.                   І с.         

                                7                       8                       8                                     т= ( 7+8): 2 = 7,5

    Семестрова оцінка з математики висталяється в колонку «Математика) І семестр без дати на сторінці з алгебри та початків аналізу.

Інформатика

  Поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання здійснюється на основі даних рекомендацій.

 Фізика, хімія

  Поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання здійснюється на основі даних рекомендацій.

Географія

  Поточне оцінювання з географії враховує: усні відповіді  чи інші види контролю; дві практичні роботи у кожному семестрі; одне дослідження; одна контрольна робота на семестр, яка може охоплювати зміст однієї  чи декількох тем; оцінка за календар погоди ( 6 клас); оцінка за робот у з контурною картою.

    Поточне, тематичне, семестрове оцінювання здійснюється на основі даних рекомендацій.

  Біологія

     Обовязковим є проведення не менше однієї контрольної роботи за кожен семестр. Поточне, тематичне, семестрове оцінювання здійснюється на основі даних рекомендацій.

  Образотворче  та музичне мистецтво

Тематичні оцінки виставляються на основі поточних оцінок.

Семестрові, річні оцінки виставляються згідно даних рекомендацій.

Мистецтво

  Поточні, тематичні, семестрові, річні оцінки  виставляються   згідно  даних рекомендацій.

  Основи здоровя

   Практичні роботи є невідємною частиною урока.

    Поточні, тематичні, семестрові та  річні оцінки  виставляються   згідно  даних рекомендацій.

Трудове навчання

  Години з даного предмету передані з МНВК, а тому оцінювання учнів проводиться у відповідності до критерій затверджених МОН України.

  Фізична культура

      Оцінювання навчальних досягнень  здобувачів освіти здійснюється за такими видами діяльності:

1.       Техніка виконання фізичної вправи.

2.       Виконання навчального нормативу ( з врахуванням динаміки особистого результату).

3.       Виконаня навчальних завдань під час уроку;

4.       Засвоєння теоретико-методичних знань.

    Для оцінювання розвитку фізичних якостей використовують навчальні нормативи, які розробляються для кожного уроку вивчення. Контрольні нормативи є орієнтовними.

    За технічними показниками виконання рухової дії та теоретичним и знанями виставляють оцінку в балах. При оцінюванні навчальних досягнень враховуються особисті досягненя протягом навчального року.

    Оцінка за тему виставляється як середнє арифметичне з даного модуля.

   Семестрові та річні оцінки виставляються згідно даних рекомендацій.

   Учні, які відносяться до спецгрупи за семестри і рік  виставляється  « зарах» чи « незарах». Звільненим учням від занять фізичною культурою у колонку семестрових та річних оцінок записується « звільн.»

Предмет « Захист Вітчизни»

   Поточне оцінювання здійснюється на всіх етапах навчальної діяльності у формах: опитування учнів на предмет засвоєння навчального матеріалу, тестового конролю, виконання учнями нормативних прийомів і вправ, письмових робіт.

    Тематичне оцінювання є обов’язковим для кожного розділу, оскільки основною структурною одиницею  предмета є тема. Оцінюванняч за тему виставляється шляхом узагальнення поточних оцінок за тему з урахуванням оцінок за виконання  нормативних прийомів і вправ, письмових робіт, наближеного до середнього арифметичного.

  Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичного у першому семестрі та тематичного навчально-польових занять ( зборів) хлопці і навчально-тренувальних занять ( дівчата) у другому семестрі, наближеного до середнього арифметичного.

  Річне оцінювання здійснюється на основі семестрового, наближеного до середнього арифметичного з урахуванням динаміки навчальних досягнень учнів.

V. ОПРИЛЮДНЕНІ КРИТЕРІЇ, ПРАВИЛА І ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників закладу визначаються на основі положень наказу МОН України від 09 січня 2019 року № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти».

Індикатори оцінювання та методи збирання інформації для критеріїв оцінювання визначаються відповідно до Додатка 1. Критерії, індикатори оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти «Рекомендацій до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти» (М. Бобровський, С. Горбачов, О. Заплотинська).

   1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, реалізація сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти.

Критерії оцінювання:

1.1. Педагогічні працівники планують свою діяльність, аналізують її результативність.

1.2. Педагогічні працівники впроваджують освітні технології, спрямовані на формування ключових компетентностей і наскрізних умінь здобувачів освіти.

1.3. Педагогічні працівники беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій для здобувачів освіти (за потреби).

1.4 Педагогічні працівники створюють та/або використовують освітні ресурси (мультимедійні презентації, відеоматеріали, методичні розробки, веб-сайти, блоги тощо).

1.5. Педагогічні працівники сприяють формуванню суспільних цінностей здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання й розвитку.

1.6. Педагогічні працівники використовують засоби інформаційно-комунікаційних технології в освітньому процесі.

   2. Постійне підвищення професійного рівня й педагогічної майстерності педагогічних працівників.

Критерії оцінювання:

2.1. Педагогічні працівники забезпечують власний професійний розвиток і підвищення кваліфікації, зокрема й щодо методик роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну освітню діяльність, беруть участь в освітніх проєктах, залучаються до роботи як освітні експерти.

   3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їхніми батьками, працівниками закладу освіти.

Критерії оцінювання:

3.1. Педагогічні працівники діють на засадах педагогіки партнерства.

3.2. Педагогічні працівники співпрацюють із батьками здобувачів освіти з питань організації освітнього процесу, забезпечують постійний зворотний зв'язок.

3.3. У закладі освіти існує практика педагогічного наставництва, взаємонавчання та інших форм професійної співпраці.

    4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності.

Критерії оцінювання:

4.1. Педагогічні працівники під час педагогічної й наукової (творчої) діяльності дотримуються академічної доброчесності.

4.2. Педагогічні працівники сприяють дотриманню академічної доброчесності здобувачами освіти.

Внутрішня система забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності повинна передбачати підвищення якості професійної підготовки фахівців відповідно до очікувань суспільства.

  Вимоги до педагогічних працівників Тульчинській ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 Тульчинської міської   ради Вінницької області встановлюються у відповідності до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».

Процедура призначення на посаду педагогічних працівників регулюється чинним законодавством (обрання за конкурсом, укладення трудових договорів) відповідно до встановлених вимог (ст. 24 Закону «Про загальну середню освіту»).

Основними критеріями оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників у Тульчинстькій ЗШ І-ІІІ ступенів № 2  Тульчинської міської   ради Вінницької області є:

- стан забезпечення кадрами відповідно фахової освіти;

- освітній рівень педагогічних працівників;

- результати атестації;

- систематичність підвищення кваліфікації;

- наявність педагогічних звань, почесних нагород;

- результати освітньої діяльності;

- оптимальність розподілу педагогічного навантаження;

- показник плинності кадрів.

З метою вдосконалення професійної підготовки шляхом поглиблення, розширення й оновлення професійних компетентностей організовується підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

Щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Закону України "Про освіту". Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 150 годин, з яких певна кількість годин має бути обов’язково спрямована на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників здійснюється за такими видами:

- довгострокове підвищення кваліфікації: курси;

- короткострокове підвищення кваліфікації: семінари, семінари-практикуми, тренінги, конференції, «круглі столи» тощо.

Щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників затверджує педагогічна рада закладу.

Показником ефективності та результативності діяльності педагогічних працівників є їх атестація.

Атестація педагогічних працівників є обов'язковою і здійснюється один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

VI. ОПРИЛЮДНЕНІ КРИТЕРІЇ, ПРАВИЛА І ПРОЦЕДУРИ ОЦІНЮВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЕРІВНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ.

Критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти визначаються на основі положень наказу Міністерства освіти і науки України від 09 січня 2019 року № 17 «Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти».

Індикатори оцінювання та методи збирання інформації для критеріїв оцінювання визначаються відповідно до Додатка 1. Критерії, індикатори оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти «Рекомендацій до побудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у закладі загальної середньої освіти» (М. Бобровський, С. Горбачов, О. Заплотинська).

 1. Наявність стратегії розвитку й системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань.

Критерії оцінювання:

1.1. У закладі освіти затверджено стратегію його розвитку, спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності.

1.2. У закладі освіти річне планування й відстеження його результативності здійснюються відповідно до стратегії його розвитку та з урахуванням освітньої програми.

1.3. У закладі освіти здійснюється самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти.

1.4. Керівництво закладу освіти планує та здійснює заходи щодо утримання в належному стані будівель, приміщень, обладнання.

 2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.

Критерії оцінювання:

2.1. Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища, яке забезпечує конструктивну взаємодію здобувачів освіти, їхніх батьків, педагогічних та інших працівників закладу освіти та взаємну довіру.

2.2. Заклад освіти оприлюднює інформацію про свою діяльність на відкритих загальнодоступних ресурсах.

 3. Ефективність кадрової політики й забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників.

Критерії оцінювання:

3.1. Керівник закладу освіти формує штат закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників відповідно до штатного розпису та освітньої програми.

3.2. Керівництво закладу освіти за допомогою системи матеріального й морального заохочення мотивує педагогічних працівників до підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності.

3.3. Керівництво закладу освіти сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників.

 4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодія закладу освіти з місцевою громадою.

Критерії оцінювання:

4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов'язків учасників освітнього процесу.

4.2. Управлінські рішення приймаються з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.

4.3. Керівництво закладу освіти створює умови для розвитку громадського самоврядування.

4.4. Керівництво закладу освіти сприяє виявленню громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади.

4.5. У режимі роботи закладу освіти й розкладі занять ураховуються вікові особливості здобувачів освіти відповідно до їхніх освітніх потреб.

4.6. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти.

  5. Формування й забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.

Критерії оцінювання:

5.1. Заклад освіти реалізує політику академічної доброчесності.

5.2. Керівництво закладу освіти сприяє формуванню в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.

Внутрішня система забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності визначає стратегію управління в закладі освіти, напрямки ефективних змін та розвитку освітньої системи. Для цього застосовується моніторинг якості освітнього процесу в закладі освіти як систему збору, обробки, збереження та розповсюдження інформації про стан освітнього процесу чи окремих його елементів із метою інформаційного забезпечення управління та прийняття оптимальних управлінських рішень щодо підвищення ефективності функціонування усіх складових освітнього процесу, їхній взаємодії для досягнення очікуваних й запланованих результатів, а також інноваційного розвитку закладу освіти.

Управління процесом забезпечення якості освіти в Тульчинстькій ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 Тульчинської міської   ради Вінницької області забезпечується внутрішніми нормативно-правовими документами (статут, положення, рішення, накази тощо), що визначають зміст внутрішньої системи забезпечення якості освіти та механізми її забезпечення.

Процедура управління процесом забезпечення якості освіти включає:

- ухвалення рішення про початок формування системи внутрішнього забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

- призначення відповідальних за розробку, впровадження та функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- навчання педпрацівників правилам і процедурам впровадження внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- формування політики та цілей у сфері якості (на перспективу, навчальний рік тощо);

- визначення видів діяльності та процесів у рамках складових внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- розробка процедур для визначених процесів (дій, заходів) (внутрішні нормативні основи закладу освіти);

- визначення та розвиток системи моніторингу якості в закладі;

- удосконалення системи аналізу та прийняття підсумкових рішень.

Відповідальні за впровадження та вдосконалення системи забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності є педагогічні працівники, методичні об’єднання (кафедри), педагогічна рада закладу освіти, директор (заступник директора з навчально-виховної роботи) шляхом узгодженості (координації) діяльності щодо забезпечення необхідного рівня якості освітнього процесу.

З метою позитивного впливу на якість освіти необхідним є організаційний компонент у процесі формування внутрішньої системи, а саме:  

-          виокремлення в структурі закладу освіти осіб, що беруть участь у процесі управління якістю освіти (завуч з якості, координатор програм, керівник методоб’єднання, тощо);

-          проведення заходів щодо навчання адміністративних та педагогічних працівників школи навичкам роботи щодо забезпечення якості освітнього процесу, підвищення оцінної культури педагогів;

-          розширенні зв'язків закладу освіти з іншими освітніми установами, науковими організаціями, що спеціалізуються на рішенні проблем управління якістю освіти.

Критерії ефективності управлінської діяльності щодо забезпечення функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти:

- наявність нормативних документів, де закріплені вимоги за якістю освітнього процесу (модель випускника, програма розвитку і т.д.);

- оптимальність та дієвість управлінських рішень;

- керованість процесу управління забезпеченням функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти (наявність підрозділу або посадової особи, які відповідають за управління якістю освітнього процесу);

- формування освітньої програми закладу освіти (раціональність використання інваріантної, варіативної складової;

- підвищення показника відповідності засвоєних здобувачами освіти рівня та обсягу знань, умінь, навичок, інших компетентностей вимогам стандартів освіти;

- кореляція показників успішності з результатами державної підсумкової атестації, зовнішнього незалежного оцінювання;

- наявність та ефективність системи моральних стимулів для досягнення високого рівня якості освітнього процесу.

Показники: іміджеві заходи, звернення громадян, реагування на них, працевлаштування , вступи, ЗНО.

VII. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЯВНОСТІ НЕОБХІДНИХ РЕСУРСІВ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ, В ТОМУ ЧИСЛІ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ.

Забезпечення необхідними ресурсами освітнього процесу та підтримки здобувачів освіти в навчальному закладі відповідає ліцензійним та акредитаційним вимогам.

Навчальний заклад складається з 2-х  навчальних  корпусів, в основному корпусі  знаходяться бібліотека, їдальня,  спортивна зала ( 2), актова зала, 2 кабінети інформатики, 21 навчальний кабінет, в 2-му корпусі  знаходяться:   8 класних кімнат, бібліотека для учнів 1-4 класів,  медичний кабінет, кабінет логопеда. Споруда відповідає паспортним даним і санітарно-гігієнічним нормам. Усі приміщення використовуються упродовж навчального року з повним навантаженням, утримуються в належному стані.

Навчальні кабінети навчального закладу – це окремі приміщення, які відповідають своїм призначенням санітарно-гігієнічним нормам та обладнані технічними засобами навчання. Кількість навчальних приміщень забезпечує навчання здобувачів освіти в одну зміну.

    У кабінетах в наявності є необхідні технічні засоби навчання: сучасні технічні засоби навчання на основі комп’ютерної техніки, спортивне знаряддя, наочні посібники, навчальні моделі, прилади, пристрої та інше.

Необхідними ресурсами освітнього процесу та підтримки здобувачів освіти в навчальному закладі є методичне забезпечення навчальних дисциплін.

    У навчальному закладі створено умови для доступу здобувачів освіти до Інтернету діє WiFi мережа.

Освітній процес забезпечено навчальною, методичною та науковою літературою на паперових та електронних носіях завдяки фондам бібліотеки, веб-ресурсам навчального закладу.

   Навчальний заклад  має доступ до баз даних у режимі on-line, електронну пошту

 tschool _ 2@ ukr.net

Створені власні електронні освітні ресурси для забепечення  індивідуального навчання, самоосвіти.

Показники: відповідність ліцензійним та акредитаційним вимогам.

VIII. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЯВНОСТІ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ.

У Тульчинській ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 Тульчинської міської   ради Вінницько області здійснюється збір, узагальнення, аналіз та використання відповідної інформації для ефективного управління освітнім процесом та іншою діяльністю.

Ефективному управлінню якістю освітньої діяльності в закладі освіти сприяють електронна система збирання й аналізу інформації та система електронного документообігу.

  Для оптимізації процесів пошуку, передачі й обміну інформацією всередині закладу освіти функціонує локальна комп’ютерна мережа.

При оцінці якості освітнього процесу використовуються комп'ютерні технології для обробки досягнень кваліметрії.

Для обміну інформацією з якості освітнього процесу використовується відео-, аудіо  інформації, розмножувальна техніка.

У закладі створений банк даних (статистика) за результатами освітнього процесу та освітньої діяльності:

- статистична інформація форм ЗНЗ-1, 83-РВК;

- інформаційна база про якість освітнього процесу на рівні різних класів;

- інформаційна база про результати державної підсумкової атестації в співставленні з річними показниками;

- інформаційна база про результати зовнішнього незалежного оцінювання в співставленні з річними показниками;

Для забезпечення більш широких і різноманітних зв'язків закладу із зовнішнім середовищем, у тому числі доступу до різних баз даних, джерел інформації Тульчинську  ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 Тульчинської міської   ради Вінницькообласті підключено до швидкісного Інтернету. Є зона Wі-Fі підключення, якою охоплено 2корпуси.  

Для забезпечення створення єдиного інформаційного поля   Тульчинської

ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 Тульчинської міської   ради Вінницької області функціонує офіційний сайт закладу https://www.facebook.com/Tulchynska.School/?modal=admin_todo_tour

http://sch2.tuedu.vn.ua/?fbclid=IwAR25Q7a1VtorI2wiKDElX_P30Zqj2lvH_EHLF07jeuSpLb44HjdrKf_lX6M

IX. СТВОРЕННЯ В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА, УНІВЕРСАЛЬНОГО ДИЗАЙНУ ТА РОЗУМНОГО ПРИСТОСУВАННЯ.

У Тульчинській ЗШ І-ІІІ ступенів № 2 проводиться робота щодо включення до освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей з інвалідністю.

Право на доступну освіту зазначеної категорії дітей реалізується за бажанням батьків шляхом організації індивідуальної  та інклюзивної форми навчання.

Для якісного соціально-психологічного та психолого-медико-педагогічного супровіду дітей з особливими потребами, батьків та педагогів у штаті є посади практичного психолога, соціального педагога, асистента вчителя.  

   Для забезпечення доступності приміщень для дітей з особливими освітніми потребами обладнано пандус (забезпечено безперешкодний доступ до приміщень I поверху будівлі).

Створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища передбачає:

·         організацію безбар’єрного простору (фізичну можливість і зручність потрапляння до закладу освіти, фізичну безпеку під час пересування в ньому; можливість вільного отримання інформації про заклад освіти й освітні послуги, що надаються);

·         облаштування ресурсної кімнати (організація зони навчання та побутово-практичної зони);

·         забезпечення медіатеки мультимедійними засобами для максимального наближення дітей до необхідних джерел інформації;

·         застосування допоміжних технологій (пристрої для прослуховування, розширеної та альтернативної комунікації, принтери і дисплеї системи Брайля, інтерактивне обладнання);

·         створення комплексної системи заходів із супроводу учня з особливими освітніми потребами (корекційно-розвивальні заняття із практичним психологом, учителем-логопедом, аситетом вчителя);

·         адаптацію та модифікацію типової освітньої програми або її компонентів (гнучкість програми, різні навчальні методики і проведення відповідного оцінювання, розроблення індивідуальної програми розвитку);

·         реалізацію просвітницьких заходів щодо формування толерантності, поваги до індивідуальних особливостей дітей, подолання ментальних бар’єрів у взаємодії, неупередженості та недопущення дискримінації;

·         здійснення психолого-педагогічного супроводу формування в дітей з особливими освітніми потребами почуття поваги і власної гідності, усвідомлення своєї повноцінності та значущості в суспільстві.

 Запобігання і протидія булінгу (цькуванню)

Запобігання і протидія булінгу (цькуванню) в ЗЗСО передбачає:

·         розроблення й оприлюднення правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти;

·         розроблення й оприлюднення плану заходів, спрямованих на запобігання і протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;

·         розроблення й оприлюднення порядку подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;

·         розроблення й оприлюднення порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальності осіб, причетних до булінгу (цькування) тощо.

X. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПУБЛІЧНОСТІ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ЗАКЛАД ОСВІТИ

Публічність інформації про діяльність забезпечується згідно зі статтею 30 Закону України «Про освіту».

В закладі освіти функціонує офіційний https://www.facebook.com/Tulchynska.School/?modal=admin_todo_tour

http://sch2.tuedu.vn.ua/?fbclid=IwAR25Q7a1VtorI2wiKDElX_P30Zqj2lvH_EHLF07jeuSpLb44HjdrKf_lX6MНа офіційному сайті розміщуються:

-          статут закладу освіти;

-          ліцензії на провадження освітньої діяльності;

-          сертифікати про акредитацію освітніх програм;

-          структура та органи управління закладу освіти;

-          кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

-          освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

-          територія обслуговування, закріплена за закладом освіти його засновником;

-          ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;

-          мова освітнього процесу;

-          наявність вакантних посад;

-          матеріально-технічне забезпечення закладу освіти;

-          результати моніторингу якості освіти;

-          річний звіт про діяльність закладу освіти;

-          правила прийому до закладу освіти;

-          умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами.;

-          відеоматеріали  проведенних виховних заходів.

Крім зазначеного, на сайті розміщуються фінансові звіти про надходження та використання всіх коштів, отриманих як благодійна допомога.

Інформація, що підлягає оприлюдненню на офіційному сайті, систематично поновлюється.

Показники ефективності реалізації: відповідність вимогам Закону України «Про освіту» щодо прозорості та інформаційної відкритості закладу освіти.